AO Foundation

Bewertung abgegeben
Beschreibung des Unternehmens

Die AO Foundation ist ein internationaler Arbeitgeber, der sich auf Forschung, Entwicklung, Herstellung und Vertrieb von Implantaten und Instrumenten zur Wiederherstellung der Funktion von Knochen und Geweben sowie auf die Aus- und Weiterbildung von Fachleuten spezialisiert hat. Das Unternehmen bietet eine Vielzahl an spannenden Berufsmöglichkeiten in diversen Bereichen. Als Arbeitgeber bietet die AO Foundation ein leistungsgerechtes Gehalt, ein attraktives Bonusprogramm, flexible Arbeitszeiten und ein ansprechendes Arbeitsumfeld. Zudem werden Mitarbeiter geschätzt und ihre Ideen und Vorschläge werden ernst genommen.

Im Forschungs- und Entwicklungsbereich hat AO Foundation verschiedene Positionen zu bieten, darunter Forscher, Entwickler, Ingenieure und Wissenschaftler. Diese arbeiten an der Entwicklung neuer Technologien und Produkte, die helfen, die Funktion des Knochens und Gewebes zu verbessern.

AO Foundation produziert Implantate und Instrumente. Mitarbeiter in diesem Bereich sind für die Herstellung hochwertiger Produkte und die Einhaltung von Produktionsstandards verantwortlich. Vertrieb und Marketing sind ebenso wichtig: Mitarbeiter arbeiten daran, neue Kunden zu gewinnen und das Unternehmen zu bewerben. Sie sind für die Erstellung von Marketingkampagnen, die Pflege von Kundenbeziehungen und die Entwicklung neuer Vertriebsstrategien verantwortlich.

AO Foundation ist auch ein wichtiger Player im Bereich der Aus- und Weiterbildung von Fachleuten. Sie organisieren Kurse und Seminare, die sich an Chirurgen, Ingenieure und andere Fachleute richten, um sie in der Anwendung der neuesten Technologien zu schulen.

Insgesamt bietet AO Foundation zahlreiche Berufsmöglichkeiten in den Bereichen Forschung, Entwicklung, Produktion, Vertrieb, Marketing, Logistik und Bildung. Als Arbeitgeber bietet die AO Foundation eine leistungsgerechte Bezahlung, ein attraktives Bonusprogramm, flexible Arbeitszeiten und ein angenehmes Arbeitsumfeld.

23 Stellen bei AO Foundation gefunden

Loading

Bei neuen Stellen benachrichtigt werden

Loading
Loading

Education Program Owner (70%)

AO Foundation

 
Igis
22.04.2024 80% - 100% Festanstellung
AO Foundation

The AO is a medically-guided, not-for-profit organisation, a global network of surgeons, and the world's leading education, innovation, and research organisation specialising in the surgical treatment of trauma and musculoskeletal disorders. We have a global network of over 520,000 health care professionals. Each year we offer over 870 educational events around the world, supported by nearly 8,000 faculty members and attended by over 82,600 participants. We have around 20,000 surgeon members working in the fields of trauma, spine, craniomaxillofacial, veterinary, and reconstructive surgery. For more information, visit: https://www.aofoundation.org/

Education Program Owner (70%)
Job Description

We are seeking an experienced Education & Learning Solutions Program/Product Owner to join our dynamic team, focusing on the development and lifecycle management of educational programs and products. With a minimum of 3 years of experience in Product Management, preferably within the medical or educational sector, the ideal candidate will play a pivotal role in shaping the future of educational solutions.

The role primarily involves developing and managing medical educational programs and products, ensuring alignment with goals and market needs, and collaborating with cross-functional teams.


Key tasks include:

Program and Product Ideation: 
Lead the ideation, scoping, and development of educational programs and products, ensuring alignment with educational goals and business expectations. Collaborate closely with the Education Design team, Finance, and other stakeholders to conduct thorough market and clinical scoping, develop business plans, and create formal project documentation.

Target Group Insight: 
Develop and maintain a deep understanding of the target groups' educational needs, the competitive landscape, decision-making processes, and funding sources. Monitor trends to support innovation and consult with target groups effectively.

Program and Product Development Management: 
Oversee the planning and development of specific programs and products, from resource allocation to close collaboration with Education Design for creation and implementation. Work with Marketing and Education Events teams to ensure successful launches and ongoing management.

Lifecycle Management:
Utilize established KPIs to monitor and report on product performance, manage adjustments, and conduct quality control. Oversee project governance, including budget planning, risk analysis, documentation, and communication with both internal and external stakeholders.

Partnerships and Marketing Management: 
Engage and coordinate with relevant partners and vendors, conduct market research, and collaborate with Marketing to develop comprehensive strategies covering pricing, distribution, and promotion.

Job Requirements
  • Min 3 years in Product Manager/Product Owner role, preferably in a medical/education environment 
  • Project Management experience is required
  • Business Development and Marketing experience is an advantage
  • Proficiency in English is mandatory, German language is a plus

Working for us, you can expect:

  • An interesting and varied job in an exciting and innovative organization
  • The opportunity to be part of a highly committed international team
  • Modern infrastructure
  • Employment conditions which match the requirements and offer a high degree of flexibility regarding working hours and location

Adresse

AO Foundation
Clavadelerstrasse 8
7270 Davos Platz


Jobs und Stellenangebote in der Schweiz

Auf JobScout24 finden Sie viele interessante Stellenangebote und offene Stellen in allen grossen Städten der Schweiz