Bewertung abgegeben
Beschreibung des Unternehmens

Alpiq AG ist ein Schweizer Energieunternehmen, das sich auf Erzeugung, Handel und Verteilung von Strom und Wärme spezialisiert hat. Es besteht seit 2009 und ist eines der größten Unternehmen der Schweiz. Alpiq bietet eine Reihe an Berufsmöglichkeiten, u.a. Ingenieurwesen, Technik, Handel, Finanzen, IT und Kundendienst. Auch Karrieremöglichkeiten sind verfügbar, darunter Führungsposten, Spezialistenstellen und Praktika. Alpiq ist ebenso ein innovatives Unternehmen, das in Forschung und Entwicklung aktiv ist und verschiedene Projekte in den Bereichen Energie und Umwelt initiiert. Mitarbeitern bietet es die Gelegenheit, an diesen Projekten mitzuwirken und bei der Weiterentwicklung ihrer Fähigkeiten zu unterstützen. Alpiq AG ist ein ausgezeichneter Arbeitgeber, der seinen Angestellten eine Vielzahl an Vorteilen und Anreizen bietet, darunter flexible Arbeitszeiten, attraktive Vergütungspakete und verschiedene Weiterbildungsmöglichkeiten.

12 Stellen bei Alpiq AG gefunden

Loading

Bei neuen Stellen benachrichtigt werden

Loading
Loading
Arbeiten bei Alpiq

Software Engineering Practice Lead (f/m/d), 100%

12.09.2024 100% Festanstellung
Alpiq

Alpiq Holding Ltd. is a Swiss energy company operating throughout Europe. Its activities include the generation and supply of electricity, energy trading, energy management, energy services as well as energy technology. Alpiq Ltd. is a subsidiary of Alpiq Holding Ltd. with headquarters in Olten.

Software Engineering Practice Lead (f/m/d), 100%

Are you an experienced software developer with a passion for maintaining high coding standards and driving best practices? Alpiq is seeking a dynamic leader to join their team and shape the future of their software development processes.
As the Software Engineering Practices Lead, you will be at the forefront of ensuring high-quality software development. You will implement and maintain coding standards, guide the adoption of methodologies, and foster a culture of continuous improvement.

Your main responsibilities

  • Develop, implement, and maintain guidance coding standards, software development methodologies (e.g., Agile, Scrum, DevOps), and best practices to ensure high-quality software development and consistency across projects.
  • Conduct regular reviews to ensure compliance with established standards and ensure compliance with industry standards.
  • Organize and lead training sessions, workshops, and seminars for software developers on the latest development methodologies, technologies, and best practices.
  • Act as a technical expert, providing guidance and support.
  • Collaborate with IT leadership to align development practices with strategic objectives.
  • Create and manage a centralized repository of software development resources, including documentation, coding guidelines, and toolsets, accessible to all development staff.
  • Monitor the effectiveness of implemented practices and report on their impact.
  • Normalize the evaluation and integration of new technologies, tools, and frameworks to enhance development processes and product innovation.
  • Encourage a culture of continuous improvement and innovation and provides leadership to Alpiq software developers via matrix reporting structure

Your profile

  • Bachelor's or Master's degree in Computer Science, Software Engineering, or related discipline.
  • Over 5 years of experience in software development with a comprehensive understanding of coding standards, development methodologies, and best practices.
  • AWS Certification (Solution Architect, DevOps) or proven equivalent knowledge is a must.
  • Certifications in Scrum, Agile, or similar methodologies are highly desirable.
  • Knowledge of Six Sigma or Lean IT is an asset.
  • Proven ability to enforce software development standards and practices.
  • Expertise in multiple programming languages, development frameworks, and tools.
  • Proven track record in facilitating the adoption of new technologies and practices within a development team.
  • Experience with software quality assurance and CI/CD processes.
  • Collaborative and able to influence change across teams.
  • Fluent in English.

Arbeitsort

Bahnhofquai 12

4600 Olten


Bewertungen

5,0

Gesamtbewertung

Basierend auf 1 Bewertungen

5,0

Aktueller Arbeitgeber • Festanstellung

Kommentare

Jobs und Stellenangebote in der Schweiz

Auf JobScout24 finden Sie viele interessante Stellenangebote und offene Stellen in allen grossen Städten der Schweiz