Heineken Switzerland AG

3,4 (5 Bewertungen)

Bewertung abgegeben
Beschreibung des Unternehmens

Heineken Switzerland AG ist ein weltweit führendes Unternehmen der Bierbranche mit Sitz in Zürich und mehr als 250 Mitarbeitern. Es bietet konsumentenorientierte Lösungen und eine offene Kommunikationskultur, die es den Mitarbeitern ermöglicht, ihre Ideen und Gedanken frei zu äußern. Die Karrieremöglichkeiten reichen von Brand Managern, Verkaufsleitern, Marktforschungsmanagern, Produktmanagern, Logistikmanagern, Finanzmanagern, IT Support Managern und Account Managern. Zudem werden flexible Arbeitszeiten, Urlaubs- und Erholungszeiten sowie eine leistungsorientierte Vergütung und eine Reihe von Gesundheits- und Wellnessprogrammen geboten. Heineken Switzerland AG unterstützt auch Entwicklungs- und Weiterbildungsmöglichkeiten, um die Fähigkeiten und Fertigkeiten der Mitarbeiter zu verbessern und zu erweitern. Mit seinem Engagement für Nachhaltigkeit und Innovation bietet das Unternehmen eine einzigartige Arbeitsumgebung, in der Mitarbeiter ihr Bestes geben können.

10 Stellen bei Heineken Switzerland AG gefunden

Loading

Bei neuen Stellen benachrichtigt werden

Loading
Loading
Arbeiten bei Heineken Switzerland AG

Brand Manager Global Brands (100%) m/f/d

16.09.2024 100% Festanstellung
Heineken Switzerland AG

Our values are Passion for consumers & customers, courage to dream & pioneer, care for people & planet and Enjoyment of Life. We brew our fantastic beers in Chur and Lucerne. Our distribution network includes 16 depot locations throughout Switzerland. Our dream is to shape the future of beer and beyond to win the hearts of consumers. With our international and local brand beers we excite our consumers and contribute to the diverse Swiss beer culture.

To complete our Marketing team we are looking for an analytical and enthusiastic

Brand Manager Global Brands (100%) m/f/d

You will be responsible for the positioning, strategic and operational alignment and product development of our international brands. You will actively drive the development of the brands and implementation within the framework of an integrative business plan, including the corresponding sales orientation. 

The main tasks of this position are as follows: 

  • Managing a global brand - responsible for the entire management and marketing of the respective brands and acting as the face of the brands internally and externally
  • Definition of brand vision, goals and strategies
  • Responsible for overall results such as market share, volume, revenue and profit targets, and consumer behavior
  • Preparation and implementation of marketing strategy and business plans
  • Responsible for communication, media campaign, price and packaging strategy as well as coordination with HEINEKEN Global
  • Planning of the marketing and media mix as well as the development, implementation and evaluation of marketing and communication initiatives in close cooperation with the media, creative and social media agencies
  • Connect with cross-functional teams to support the creation of an integrated business plan that is supported by continuous performance analysis and regular brand reviews to implement the agreed brand plan and calendar of marketing activities in the marketplace

To successfully fulfil this exciting task in a dynamic and customer-oriented environment, you bring along the following prerequisites: 

  • Successfully completed further education (university or technical college) in the field of business studies and/or marketing with corresponding specialization
  • 3-4 years of experience in brand and channel marketing in the FMCG sector essential
  • Creative, analytical and conceptionally strong personality coupled with excellent communication skills and assertiveness
  • High customer & consumer understanding with experience in project management
  • Professional working proficiency in English is required, German skills both spoken and written a plus

Website

https://www.theheinekencompany.com

Bewertungen

3,4

Gesamtbewertung

Basierend auf 5 Bewertungen

Karriere / Weiterbildung
1,0
Gehalt / Sozialleistungen
2,0
Work-Life-Balance
1,0
Management
1,0
5,0

Früherer Arbeitgeber • Festanstellung

Kommentare

1,0

Früherer Arbeitgeber • Festanstellung

Karriere / Weiterbildung

Gehalt / Sozialleistungen

Work-Life-Balance

Management

Was gut läuft

Keine Angabe.

Die Herausforderungen

In dieser Firma herrschen üble Missstände aber diese werden vom Management einfach unter den Teppich gewischt als ob nichts wäre. Verbesserungsvorschläge von Mitarbeitenden sind nicht erwünscht.

Kommentare

1,0

Früherer Arbeitgeber • Festanstellung

Kommentare

5,0

Aktueller Arbeitgeber • Festanstellung

Kommentare

5,0

Aktueller Arbeitgeber • Festanstellung

Kommentare

Jobs und Stellenangebote in der Schweiz

Auf JobScout24 finden Sie viele interessante Stellenangebote und offene Stellen in allen grossen Städten der Schweiz